Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

Spektrum Shake-speare

Schule und Unterricht 122 Gibt es einen Weg, sowohl das Kunstwerk sprechen zu lassen als auch die Verfasserschaft des 17. Earl of Oxford überzeugend darzulegen? Das Folgende ist als erster Versuch gedacht, anhand eines Dreierpäck- chens thematisch verbundener Sonette diese Aufgabe anzugehen. (Die vor- geschlagenen Lösungen zu den Aufgaben können über die Neue Shake- speare Gesellschaft bezogen werden). Sonnets 29, 121, and 111: Outcast – disgraced – looked down upon Activities: Try to approach this topic by starting from personal experiences and obser- vations: 1. You have come to realize that your peer group has treated you like an outsider for days. What strategies can your group employ to make you feel this way? Write them down: • • • • 2. Think of different ways of reacting thatYOU may show: • • • • 3. Before concentrating on the sonnets, find out what Elizabethan aristo- cracy expected of their peers and how outsiders were treated, then compare them to your findings:Are there any similarities and differen- ces? • • • •

Seitenübersicht